Procesy zakupowe IT w czasie rewolucji cyfrowej Dell Technologies

Zapoznaj się z naszym najnowszym raportem.

Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy duże przyspieszenie procesów cyfryzacji, co w znacznym stopniu wpływa na funkcjonowanie zarówno całych organizacji, jak i działów zamówień. Aby ułatwić zrozumienie najnowszych trendów w tym obszarze oraz skutków jakie ze sobą niosą, Dell Technologies wraz z ośrodkiem analitycznym SpotData przygotowali wnikliwe opracowanie tego tematu.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z niniejszym raportem, aby poznać odpowiedzi na pytania:

  • Jak zmieniają się cyfrowe strategie firm i jak istotnym elementem w nich jest IT?

  • Jak firmy reagują na zwiększone wymogi wobec swojej infrastruktury?

  • Jak powinieneś chronić swoje dane przed skutkami cyberataków?

  • Jak zmienia się polityka zamówień oraz ranga kryteriów środowiskowych i społecznych w ocenie procesu zakupowego i vendora?

Z raportu dowiesz się również jakie są rekomendowane kryteria oceny współpracy z vendorem, w tym oceny postzakupowej.

Pobierz raport

Poszukujecie odpowiedzi na pytanie jak działy zakupów wpływają na cyfryzację i procesy zakupowe w nowoczesnych przedsiębiorstwach? A może planujecie usprawnienia procesów zamówień infrastruktury IT oraz zgłębienie tematu nowoczesnych postępowań przetargowych w swojej firmie? W obu przypadkach trafiliście w odpowiednie miejsce! Misją tej strony oraz zaangażowanych w jej stworzenie podmiotów – Dell Technologies i SPOTDATA – jest podjęcie dyskusji na temat trendów, zmian i perspektyw w działach procurementu, w odniesieniu do wszechobecnej cyfryzacji.

Temat ten jest niezwykle ważny i aktualny, dlatego na podstawie licznych analiz, badań i doświadczeń branżowych, postanowiliśmy opracować szczegółowy raport “Rola działu zakupów i infrastruktury IT w cyfryzacji firm w Polsce”, do którego lektury serdecznie Was zapraszam!

W materiale znajdziecie informacje na temat wpływu pandemii na biznes, strategii cyfrowych polskich firm, roli sprzętu IT w rozwoju przedsiębiorstw, a także poznacie znaczenie działów zakupów w bliższej i dalszej przyszłości.

Raport ten jest zaledwie wstępem do szerszej dyskusji, dlatego gorąco zachęcam do kontaktu i podzielenia się swoimi doświadczeniami oraz perspektywą wykorzystania najnowszych technologii w procesach zakupowych.

Krzysztof Ducal Sales Director, Dell Technologies

+80%

ankietowanych menedżerów uważa, że współpraca z dostawcą jest ważnym lub bardzo ważnym elementem procesu przetargowego.

Rekomendacja: Ogromny wzrost popytu na towary spowodował zaburzenia łańcucha dostaw. Na znaczeniu zyskują więc relacje biznesowe z zaufanym i odpowiedzialnym dostawcą ze sprawdzonym łańcuchem dostaw.

Co 11 sekund

dochodzi do udanego ataku cybernetycznego lub ransomware.

Rekomendacja: Kluczowe znaczenie w realizacji całego procesu zakupowego ma współpraca z partnerem strategicznym, który zapewni eksperckie wsparcie w projektowaniu oraz realizacji strategii bezpieczeństwa Twojej organizacji.

+80%

badanych wskazuje, że odpowiedni sprzęt znacząco wpływa na satysfakcję pracowników.

Rekomendacja: Wybieraj dostawcę uważnie śledzącego potrzeby klienta, specyficzne dla branży regulacje, znajomość dostępnej technologii oraz wykorzystanie doświadczeń z innych rynków. Takie podejście pozwoli dobrać optymalne kosztowo rozwiązania w odpowiednim modelu usługowym i właściwym podziale zasobów.

Komentarze i media o raporcie

Computerworld - Rola działu zakupów coraz ważniejsza w cyfryzacji firm

Jak przekonuje Krzysztof Ducal, dyrektor ds. sprzedaży w Dell Technologies, od początku 2020 r. widoczne jest duże przyspieszenie procesów cyfryzacji. „Możemy odważnie stwierdzić, że dziś każda firma jest w gruncie rzeczy firmą IT. To na tej części biznesu opiera się często funkcjonowanie całych organizacji” – zauważa.

Zobacz więcej

CRN - Nowy raport Dell Technologies: ekspresowe tempo cyfrowej transformacji

Od początku 2020 r. jesteśmy świadkami przyspieszonej transformacji cyfrowej, kiedy to wiele firm zmienia się praktycznie z dnia na dzień. W tym kontekście Dell przygotował raport „Rola działów zakupów i infrastruktury IT w cyfryzacji firm w Polsce”, prezentujący zjawisko cyfryzacji i opisujący procesy wpływające na funkcjonowanie zarówno całych organizacji, jak i działów zamówień.

Zobacz więcej

Bomega - Rola działu zakupów coraz ważniejsza w cyfryzacji firm

Jak przebiegała transformacja cyfrowa w pandemii? Jakie były strategie cyfrowe polskich firm? I jaka w rozwoju przedsiębiorstw była rola rozwiązań IT, a także działów zakupów? Na te i inne pytania odpowiada “Rola działów zakupów i infrastruktury IT w cyfryzacji firm w Polsce”, kompleksowy raport na 2022 r. opracowany przez Dell Technologies we współpracy z SpotData.

Zobacz więcej

Zrobotyzowany - Raport: Rola działów zakupów w cyfryzacji firm w Polsce

Proces zakupowy powinien być procesem biznesowym przynoszącym wymierną wartość dla organizacji. Wyzwania, z którymi zmagają się firmy w nabywaniu produktów oraz usług dotyczą również, a może przede wszystkim, działów zakupów, które odpowiadają za bezpośredni kontakt z dostawcą. Technologia IT odgrywa dziś kluczową rolę w transformacji biznesowej, zmieniając dynamikę całych branż. Jest coraz bardziej znaczącą kategorią wydatków praktycznie w każdej gałęzi gospodarki.

Zobacz więcej

ITwiz - Najważniejsze trendy w nowoczesnych procesach zakupowych

Współpraca między dostawcami technologii i zamawiającymi jest coraz istotniejszym elementem procesów modernizacji infrastruktury IT. Za ważną, a nawet bardzo ważną część procesu przetargowego uważa ją 80% menedżerów ankietowanych przez Dell Technologies. Wyniki badania opublikowano w raporcie „Rola działu zakupów i infrastruktury IT w cyfryzacji firm w Polsce”. Wskazuje on m.in. najważniejsze trendy występujące w nowoczesnych procesach zakupowych, a także podkreśla rolę sprzętu IT w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw.

Zobacz więcej

Debaty

Preludium do powstania niniejszego raportu była seria debat branżowych z dyrektorami działów zamówień i IT największych firm w Polsce, których gospodarzami byli Łukasz Korycki („Pulsu Biznesu”) i Krzysztof Ducal (Dell Technologies). Zachęcamy do zapoznania się z nagraniami i relacjami z debat:

Zakupy IT w zgodzie z biznesową etyką

Przedsiębiorcy zwiększają nakłady na zakup i modernizację rozwiązań informatycznych. Branża IT musi sprostać dużemu wyzwaniu, jakim jest silny wzrost popytu na jej produkty i usługi. Jak powinien wyglądać prawidłowo proces zakupowy w IT? Jak istotną rolę w tym procesie odgrywają takie czynniki jak społeczna odpowiedzialność biznesu, ekologia. Dlaczego teraz, gdy w wielu branżach dochodzi do rewolucyjnych zmian wywołanych pandemią i kolejnymi lokcdownami warto dokonywać zakupów IT w zgodzie z zasadami etyki biznesowej.

Dowiedz się więcej

Czas cyfryzacji przedsiębiorstw - jak optymalizować zakupy IT

W czasie przyspieszonej cyfryzacji zakupy i utrzymanie systemów IT w firmach stają się jednym z kluczowych czynników. Jak kupować sprzęt i oprogramowanie, by optymalizować ten proces? Jakimi kryteriami kierują się firmy? Czy wciąż najważniejszą rolę odgrywa cena? Jaką rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowych odgrywają inne czynniki, takie jak trwałość sprzętu, serwis, bezpieczeństwo. A może szefowie zakupów kierują się jeszcze innymi przesłankami? Podczas debaty próbowaliśmy odpowiedzieć na te pytania i stworzyć swoisty ranking kryteriów, którymi kierują się kupujący.

Dowiedz się więcej

Jak oceniać efektywność zakupu oprogramowania i sprzętu IT

Optymalny zakup sprzętu i oprogramowania IT, na podstawie jasno określonych kryteriów to bardzo istotny element prowadzenia biznesu firmowego. Jednak na samym zakupie się nie kończy. Ważne jest jakie wnioski na przyszłość wyciągają firmy z tego procesu. Jak skutecznie analizować efektywność zakupu. Czy zwracać uwagę tylko na to co poszło „nie tak”, czy wręcz przeciwnie równie istotne a może istotniejsze jest jakie korzyści przyniósł proces, tak by przy kolejnych zakupach powielać te same dobre praktyki. Jak często w firmach dokonywana jest analiza zakupów IT. Jakie podejście do tego mają zarządu oraz osoby odpowiedzialne bezpośrednio za zakupy?

Dowiedz się więcej

Jak zmienia się współpraca między klientem i dostawcą w branży IT

Rynek sprzętu IT w ostatnich latach bardzo się zmienił.

Jak zmieniły się oczekiwania zakupowe biznesu i jak połączyć to z otwartością na rynek dostawców, którzy dysponują sprzętem o podobnych parametrach technicznych? Jakie modele współpracy są teraz oczekiwane przez klientów? Czy zmieniają się proporcje pomiędzy wyłącznym zakupem urządzeń końcowych a dostarczaniem szerokiego spektrum usług w modelu konsumpcyjnym? Na ile ten „konsumpcyjny” trend jest silny i czy pozostanie na rynku na długo?  O tym m.in. rozmawialiśmy podczas ostatniej debaty z tej serii.

Dowiedz się więcej

Materiały do pobrania

Broszura z raportu Rola działu zakupów i infrastruktury IT w cyfryzacji firm w Polsce

Pobierz

Raport

Pobierz
-->

Pobierz raport